اسپری فیکس بیشتر اسپری‌های فیکس کننده حاوی آب برای آبرسانی به پوست و جلوگیری از پوسته پوسته شدن و طیف وسیعی از پلیمرها هستند تا آرایش شما را ثابت نگه دارند. برخی از اسپری های تنظیم کننده تخصصی نیز حاوی مواد مراقبت از پوست هستند، مانند اسید هیالورونیک برای پوست های خشک یا مواد بدون چربی برای پوست های چرب. اگر پوست چرب دارید یا متوجه شدید که آرایش شما تا پایان روز از بین می رود، اسپری فیکس می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. به علاوه از آنجایی که اسپری تثبیت کننده آخرین مرحله از روتین آرایش شما است، هرگز با پوست واقعی شما تماس پیدا نمی کند و آن را به گزینه ای ایده آل برای انواع پوست های حساس تبدیل می کند. معمولاً آب و الکل به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده آن است که می تواند برای افزایش طول عمر آرایش شما و جلوگیری از محو شدن و لکه شدن استفاده شود. ما می دانیم که آسان نیست آرایش خود را تا پایان روز تازه نگه دارید، اما اسپری های تنظیم کننده آرایش می توانند به حداقل رساندن نیاز به لوازم آرایش در روز به شما کمک کنند. تمام هدف استفاده از اسپری تکمیل آرایش، کمک به جلوگیری از سر خوردن، لکه دار شدن، چروک شدن یا محو شدن سریع آرایش شما است.

 اسپری فیکس آرایش

چگونه از اسپری فیکس استفاده کنیم

معمولاً بعد از اتمام آرایش روی آن اسپری می کنند، اما گاهی اوقات اگر نیاز به ضدآب شدن بیشتر آرایش داشته باشید، آن را بعد از هر مرحله از آرایش اسپری می کنید (یعنی بعد از بیس، چشم، رژگونه، پودر و غیره). بنابراین ابتدا پرایمر خود را بزنید و سپس آرایش پایه خود را (فونداسیون، کانسیلر و غیره) و در مرحله بعد، اسپری تنظیم کننده خود را روی تمام صورت بپاشید تا لایه اول بچسبد.
ابتدا بطری را تکان دهید این مرحله مهم است تا مطمئن شوید که اسپری تنظیم کننده شما بدون چکه کردن یا لکه زدن پخش می شود. گاهی اوقات مواد مهم می توانند در داخل بطری اسپری فیکس کننده شما جدا شوند، بنابراین برای استفاده بهتر از هر اسپری ابتدا آن را به خوبی تکان دهید.
مرحله بعدی اسپری را به شکل X و T با فاصله 10 تا 15 سانتی روی صورت حرکت دهید و اسپری کنید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که اسپری روی هر محصول آرایشی که باید تنظیم کنید، قرار می‌گیرد و نگه‌داشتن آن در فاصله دور تضمین می‌کند که پوششی یکنواخت و کامل داشته باشید، برای اطمینان بیشتر که تمام سطح مورد نیاز را پوشش می‌دهید، ابتدا در یک حرکت X و سپس یک حرکت T اسپری کنید.
مرحله آخر بگذارید خشک شود، قبل از اینکه با عجله ازخانه خارج شوید یا لباس‌ها را روی سرتان بکشید، مطمئن شوید که اسپری تنظیم کننده به طور طبیعی خشک شده است. این باعث می شود تا اسپری به طور کامل جذب شود، بنابراین آرایش شما بعداً لکه دار نخواهد شد.

اسپری فیکس برای انواع پوست

اسپری فیکس ارایش صورت

بسیاری از اسپری های تنظیم کننده حاوی الکل هستند که می تواند برای برخی از انواع پوست خشک و حتی تحریک کننده باشد، بنابراین قبل از استفاده از هر فرمولی با احتیاط عمل کنید. فراموش نکنید که آنها مواد مراقبت از پوست نیستند، به خاطر داشته باشید که اسپری فیکس کننده برای استفاده روزمره نیست.
گفته می شود، اسپری های تنظیم کننده ای وجود دارد که برای استفاده در انواع پوست، از جمله پوست های حساس، ایمن هستند.

اسپری فیکس بهتره یا پودر فیکس

پودر فیکس‌کننده آرایش محصولی است که آرایش را ثابت می‌کند و ماندگاری آن را بیشتر می‌کند، در حالی که اسپری فیکس یک مِه سبک است که پس از اتمام آرایش روی صورت اعمال می‌شود. به طور کلی ماندگاری که پودر فیکس به آرایش شما می دهد بیشتر از اسپری فیکس است.
پودر فیکس کننده آرایش به ماندگاری بیشتر آرایش بدون آسیب از رطوبت، تعریق و اصطحکاک کمک می کند و همچنین به عنوان محافظ عمل می کند. از طرف دیگر، یک اسپری فیکس کننده با ترکیب زیرسازی، کانسیلر و پودر، ظاهری صاف و بدون کیک می دهد و از جدا شدن محصولات آرایشی جلوگیری می کند.
پودرها برای پوست‌های چرب و اسپری‌ها برای پوست‌های خشک بهتر عمل می‌کنند، اگر واقعاً می‌خواهید ماندگاری آرایش خود را افزایش دهید، توصیه می‌کنم هم از پودر و هم از اسپری استفاده کنید.
فیکس کننده آرایش، آرایش را ثابت می کند و ماندگاری آن را بیشتر می کند، ماده اصلی آن الکل است. اسپری تنظیم کننده یک مه سبک است که پس از اتمام آرایش روی صورت اعمال می شود. حاوی مواد مغذی مانند آب، گلیسیرین، روغن های سبک و عصاره میوه است. یک فیکس کننده آرایش با محافظت از آن در برابر تعریق و رطوبت، آرایشی ماندگار را به ارمغان می آورد، در حالی که یک اسپری تنظیم کننده فقط ظاهری صاف و بدون کیک می دهد. اما طول عمر را تضمین نمی کند. بنابراین، این تفاوت اصلی بین فیکس کننده آرایش و اسپری تنظیم کننده است.

اسپری فیکس چه کاربردی دارد

ماندگاری آرایش با اسپری تنظیم کننده چقدر است؟
اسپری فیکس کننده، پوست را هیدراته می‌کند (بدون احساس چربی یا چربی) و به کاهش انتقال آرایش و لکه‌دار شدن تا 16 ساعت کمک می‌کند.

اسپری فیکس چه مارکی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *