براش‌های آرایشی ابزاری ضروری برای هر فرد عاشق آرایش است. چه حرفه ای باشید و چه مبتدی، برخی از براش‌ها وجود دارند که باید در مجموعه خود داشته باشید تا به سهولت استفاده از لوازم آرایش کمک کنند. براش‌های آرایشی مناسب می‌توانند نتایجی حرفه ای ارائه دهند، از یک چهره بدون منافذ گرفته تا یک سایه چشم با ترکیب زیبا.

کاربرد براش های آرایشی

مانند هر چیز دیگری که مربوط به هنر است، داشتن مجموعه ای از ابزارهای خوب در کیف آرایش شما یک امر ضروری است، و به گفته آرایشگر نیویورکی کریستین کروز، استفاده از براش اشتباه می تواند ظاهر شما را کاملاً از بین ببرد. او می گوید: « هر براش‌ آرایشی به طور خاص برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از صورت ساخته شده است. بنابراین اگر یکی را انتخاب کنید که خیلی بزرگ است یا شکل اشتباهی دارد، محصول را در جایی که باید قرار نمی‌دهد یا آن را به روشی طبیعی اعمال نمی‌کند.” با این حال، با وجود تعداد زیادی براش‌ها در بازار، دانستن اینکه دقیقا به کدام یک از آنها نیاز دارید و نحوه استفاده از آنها می تواند گیج کننده باشد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و نحوه استفاده براش‌های آرایشی پرکاربرد بپردازیم.

1- براش کرم‌پودر Foundation Brush

Foundation Brush

روتین آرایش شما با کرم پودر شروع می‌شود. ما دو نوع مختلف براش کرم پودر داریم که یکی از آن‌ها مانند یک قلم مو عمل می کند و یکی دارای رویه صاف است. هر دو برای به دست آوردن یک پوشش بی عیب و نقص برای کرم پودر بسیار مفید هستند، ولی بر حسب تجربه براش‌های صاف با پرزهای متراکم بهتر هستند. یک براش کرم پودر خوب دارای موهای صاف، انعطاف پذیر اما سفت خواهد بود که می‌توانید از آن‌ها برای اعمال کرم پودر روی صورت خود استفاده کنید. هنگام استفاده از این براش مسطح، ضروری است که محصول را روی پوست قرار دهید تا از خطوط خشن یا ایجاد رگه ها جلوگیری کنید. هنگام استفاده از کرم پودر، ابتدا محصول را روی پیشانی، گونه ها، بینی و چانه خود نقطه گذاری کنید و سپس با استفاده از براش آن را روی کل صورت خود بمالید. براش‌های کرم پودر طول های مختلفی دارند و انتخابی که می‌کند، کاملاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. برخی از آن‌ها دارای دسته کوتاه هستند و براش‌های کابوکی نامیده می‌شوند، اما برای کنترل بهتر، دسته‌های بلند بهتر هستند. شستن مرتب براش‌های کرم پودر بسیار مهم است تا پوستتان تمیز و سالم بماند.

 

 

2- براش کانسیلر Concealer Brush

براش کانسیلر

پس از استفاده از کرم پودر، می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن هرگونه عیوب و روشن کردن نواحی کدر صورت و زیر چشم استفاده کنید. برای دقیق ترین کاربرد کانسیلر، باید از یک براش کوچک تخت استفاده کنید. براش کانسیلر اساساً شبیه یک نسخه بسیار کوچک از براش‌های کرم پودر است. شکل آن شبیه یک قلم مو اما کمی متراکم‌تر است. هنگام استفاده از براش‌های کانسیلر، مقدار کمی از محصول را به ناحیه مورد نظر بمالید و سپس به آرامی روی پوست خود بمالید تا با کرم پودر شما ترکیب شود. این کار را با مقادیر کم انجام دهید تا زمانی که عیوب مورد نظر را بپوشانید، خواه آکنه، لکه های تیره و یا حلقه های زیر چشم یا چیز دیگری باشد.

 

 

 

 

3- براش پودر Powder Brush

Powder Brush

پس از استفاده از کرم پودر خود، لازم است همه چیز را با یک لایه پودر بیک یا فیکس تثبیت کنید. این پودر به آرایش شما کمک می‌کند تا در طول روز در جای خود باقی بماند و ظاهری بی عیب و نقص به شما بدهد. یکی از انواع مختلف براش‌ها، براش پودری است که بسیار بزرگ و کرکی است و دارای شکل گنبدی برای پخش یکنواخت محصول روی صورت است.
هنگام استفاده از براش پودر، می‌توانید محصول را خیلی کم استفاده کنید، زیرا براش‌های پودر طوری طراحی شده‌اند که محصول را به طور یکنواخت برای شما توزیع می‌کنند.

 

 

 

4- براش رژگونه Blush Brush

Blush Brush

اگر از رژگونه پودری استفاده می‌کنید، استفاده از براش برای داشتن ظاهری طبیعی زیبا هنگام استفاده از آن بسیار مهم است. اگر هنگام استفاده از این نوع محصول از براش صحیح استفاده نکنید، نتیجه می‌تواند بسیار غیر‌طبیعی به نظر برسد. یک براش رژگونه خوب، همان طرح کرکی براش پودری را دارد، اما برای جا دادن روی گونه ها کوچکتر است. برخی از براش های رژگونه برای استفاده دقیق تر از رژگونه، زاویه کمی نسبت به خود دارند. اگر از رژگونه پودری استفاده می کنید، بهتر است از سیب های گونه شروع کنید و به آرامی براش را به سمت شقیقه های خود بکشید و بیشتر محصول را روی سیب گونه متمرکز کنید.
اگر از رژگونه کرمی استفاده می‌کنید، هنگام استفاده از آن، همیشه بهتر است با مقدار کمی شروع کنید و به ترکیب کردن ادامه دهید، زیرا این طبیعی ترین ظاهر را ایجاد می‌کند.

 

 

5- براش کانتورینگ Contour Brush

کانتورینگ روشی عالی برای ایجاد ظاهری طبیعی و جلوه دار به صورت است، اما برای انجام آن به یک براش زاویه دار عالی نیاز دارید. انواع مختلفی از براش‌های آرایشی وجود دارد که می‌توان از آنها برای کانتورینگ استفاده کرد، اما در حالت ایده آل، شما باید به جای استفاده از براش رژگونه یا کرم پودر، براشی را خریداری کنید که به طور خاص برای این کار طراحی شده است. یک براش کانتور زاویه‌دار تقریباً به اندازه یک براش رژگونه است، اما دارای موهای بسیار متراکم و زاویه‌دار است که کانتور دقیقی ایجاد می‌کند. این براش‌های کانتور را می‌توان با محصولات کانتور پودری یا کرمی استفاده کرد. برای استفاده، کانتور را روی حفره‌های گونه‌های خود بمالید و سپس با یک حرکت نوک انگشتی آن را روی پوست قرار دهید. همانطور که محصول شروع به ترکیب شدن می کند، به حرکت دایره ای بروید و مراقب باشید که محصول را در محل مناسب نگه دارید. شما می توانید از این تکنیک در هر قسمت از صورت خود که می خواهید کانتور کنید استفاده کنید.
بسیاری از افراد برای دادن زاویه به صورت خود، کانتور را روی شقیقه ها، کناره های بینی یا خط فک خود اعمال می‌کنند.

 

6- براش هایلایتر Highlight Brush

براش هایلایتر

براش‌های هایلایت بسیار متفاوت از سایر انواع براش‌های آرایشی به نظر می‌رسند. آن‌ها به شکل یک پنکه هستند و دارای موهای مصنوعی بسیار نازکی هستند. این شکل براش به شما این امکان را می‌دهد که محصول براق (هایلایتر) را به طور یکنواخت در بالای استخوان گونه خود بمالید، بدون اینکه شبیه یک توپ به نظر برسد. هایلایتر در حال حاضر بسیار مد روز است و بنابراین این یک براش عالی برای افزودن به مجموعه شماست. برای استفاده، به آرامی مقدار کمی از محصول را با این براش بردارید و آن را به جلو و عقب بالای استخوان گونه‌های خود بکشید و از پهلو به پهلو حرکت دهید.
همچنین می توانید هایلایت را به نوک بینی و بالای کمان ابروی خود بزنید تا ظاهر براق بیشتری داشته باشید.

 

 

 

7- براش تخت سایه چشم Eyeshadow Brush

براش تخت سایه چشم

برای ایجاد یک ظاهر سایه چشم پیچیده و استفاده ازچند رنگ سایه، به چندین نوع مختلف براش آرایشی که به طور خاص برای سایه چشم طراحی شده اند نیاز دارید. این براش‌ها بسیار کوچکتر و متراکم تر از براش‌های صورت هستند. آن‌ها برای استفاده بسیار دقیق برای سایه چشم طراحی شده اند تا شما نهایت کنترل را هنگام سایه زدن داشته باشید.
اولین مورد از این براش‌های سایه چشم، براش سایه چشم صاف یا تخت است. همانطور که از نامش پیداست برای اعمال سایه چشم در بالای پلک استفاده می شود. این براش بسیار فشرده است و به شکل یک براش پایه است، اما موهای آن بسیار متراکم تر است. برای بهترین نتیجه سایه چشم ، از این براش استفاده کنید تا سایه را روی پلک های خود بکشید و در صورت لزوم چندین لایه را اعمال کنید.

 

 

8- براش سایه کریس چشم Eyeshadow Crease Brush

Eyeshadow Crease Brush

این براش برای زدن سایه چشم بر روی چین پلک شما استفاده می‌شود. این براش بسیار متراکم است و برای دقیق ترین کاربرد ممکن، ترکیبی زاویه دار یا نوک تیز دارد. بسیار مهم است که رنگ سایه چین پلک را تا حد امکان کنترل کنید تا ظاهر دلخواه خود را ایجاد کنید، به خصوص اگر به دنبال یک چشم دودی یا سایر سبک های پیچیده هستید. با قرار دادن مقدار کمی از رنگ مورد نظر خود در چین های پلک خود شروع کنید و بیشتر به سمت بیرون چشم تمرکز کنید. رنگ را به جلو و عقب بکشید تا یک خط مشخص ایجاد شود و سپس به آرامی شروع به ترکیب کنید.

 

 

 

9- براش بلندینگ سایه چشم (براش ترکیبی سایه چشم) Eyeshadow Blending Brush

این محصول همه کاره ترین براش در بین همه براش‌های سایه چشم است. براش ترکیبی سایه چشم را می‌توان به روش های مختلف برای ایجاد ظاهری بی عیب و نقص استفاده کرد. معمولاً پس از استفاده از براش های پلک و کریس برای استفاده اولیه از سایه چشم، می‌توانید از براش ترکیبی خود استفاده کنید. ابتدا با رفتن به روی رنگ های پلک و چین آن شروع کنید تا آن‌ها را با هم ترکیب کنید و رنگ سایه چین پلک را طوری ترکیب کنید که خطوط تند را از بین ببرید. همچنین می‌توانید از براش ترکیبی خود برای اعمال سایه هایلایت به زیر ابروهای خود استفاده کنید تا کمی درخشندگی بیشتری داشته باشید. از دیگر کاربرهای این براش این است که قبل از آن که بخواهید سایه مورد نظر و اصلی را روی پشت پلک خود بگذارید، می‌توانید از بلندینگ براش جهت گذاشتن رنگ پایه و بیس برای بالای کریس چشم استفاده کنید و با حرکات دوار نیم دایره ای آن را پخش کنید.
از آنجایی که احتمالاً از سایه های مختلف سایه چشم با این براش استفاده می‌کنید، شستن مکرر آن برای حفظ یکپارچگی رنگ ها مفید خواهد بود.

 

10- براش خط چشم Eye Liner Brush

از بین انواع مختلف براش‌های آرایشی، یکی از ضروری ترین آن‌ها براش‌های خط چشم تیز و خوب است مخصوصا برای کسانی که عادت به کشیدن خط چشم دارند. برای به دست آوردن فرم چشم گربه ای، به یک براش خط مستقیم یا زاویه دار نیاز دارید. در حالی که می‌توانید با خط مدادی به یک چشم دودی خوب برسید، بدون استفاده از براش خط چشم زاویه‌دار، به سختی می‌توانید نوک‌های واضح و مشخصی داشته باشید. براش خط چشم با خط چشم ژل یا مایع به خوبی کار می‌کند. این براش بسیار بسیار کوچک با خطی از موهای کوتاه و متراکم است. برای استفاده، پس از اینکه سایه چشم خود را کامل کردید، با فرو بردن براش در محزن خط چشم شروع کنید.

 

11- براش رژلب Lip Brush

یک براش لب می‌تواند استفاده از رژ لب شما را بسیار آسان تر کند. این براش کوچک به شما کمک می‌کند تا خطی واضح و مشخص داشته باشید. براش رژ لب بسیار کوچک و نازک است، با لایه ای از موهای براق که مانند یک قلم مو عمل می کند. برای استفاده، باید با استفاده از خط لب با رنگی شبیه به رژ لب خود شروع کنید. این کار باعث می شود که با محصول لب خود یک خط تمیز به دست آورید. سپس، فقط از براش لب برای رنگ کردن لب های خود استفاده کنید. ممکن است لازم باشد چند بار با برس روی لب های خود بروید تا رنگدانه مورد نظر را به دست آورید. این براش همچنین می‌تواند برای نرم کردن خطوط خشن لب‌های شما یا حتی ترکیب دو رنگ رژلب با هم  و یا چند رنگ رژلب برای جلوه ای زیباتر استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *