همه ما در مورد نوآوری هایی که دنیای زیبایی مدام ارائه می دهد به روز هستیم، اما فراوانی آنها باعث می شود به این فکر کنیم که آیا محصول مراقبت از پوست مناسب را انتخاب می کنیم یا خیر. از کرم ها گرفته تا سرم ها، انتخاب ها بی پایان هستند. قبل از انتخاب محصولی که نیازهای شما را برآورده می کند، باید بدانید که آیا باید کرم یا سرم را انتخاب کنید.
کرم ها:
کرم ها محتوای آب کمتری دارند، بنابراین به طور کلی غلیظ تر و غنی تر هستند. کرم ها یک مانع فیزیکی بر روی پوست شما ایجاد می کنند تا به حفظ رطوبت کمک کنند و آنها را برای انواع پوست های خشک ایده آل می کند.

بهترین کرم صورت

سرم ها

سرم‌ها محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر آب هستند که معمولاً برای استفاده در زیر مرطوب‌کننده استفاده می‌شوند. سرم های مختلف حاوی مواد مختلفی هستند که با هدف قرار دادن نگرانی های خاص پوست، مانند چین و چروک، رنگ و بافت ناهموار پوست، قرمزی و غیره انجام می شود.

طرز استفاده از سرم صورت

سرم و کرم های صورت

تفاوت بین سرم و کرم در فرمولاسیون آن است، در سرم ها مواد مرطوب کننده ای مانند وازلین یا روغن معدنی را که مانع از تبخیر شدن آب می شوند، حذف می کنند. سرم ها با مواد روان کننده و غلیظ کننده کمتر و مواد فعال بیشتر ساخته شده و بر پایه آب هستند که برای پوست های چرب ایده آل ترند. برعکس، کرم ها، غلیظ روغنی هستند که برای پوست های خشک عالی است. آن ها حاوی نفت خام و روغن معدنی بوده که از تبخیر آب از پوست جلوگیری می کند.
کرم ها عمدتاً برای آبرسانی به پوست از طریق افزودن و محصور کردن رطوبت طبیعی بدن طراحی شده‌اند. اگرچه کرم ها اغلب حاوی موادی هستند که مسائل خاصی مانند پیری یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید را هدف قرار می‌دهند، اما نقش اصلی آن‌ها تامین آبرسانی به پوست و حفظ آن است. از سوی دیگر، سرم ها برای نفوذ عمیق در پوست و رفع یا حتی معکوس کردن علل پیری و آسیب پوست در سطح سلولی فرموله شده اند، سرم ها احتمالا حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و ویتامین های بیشتری هستند که برای ترمیم ساختار سلول های پوست، افزایش درخشندگی، صافی و لطافت پوست کار می کنند.

سرم ها تاثیر سریعتری دارند و در مدت زمان کم تری تاثیر خود را نشان می دهند، سبک تر و زود جذب هستند و قیمت بالاتری دارند.
کرم ها دارای بافت غلیظ تر و سنگین تر، قیمت مناسب تر و درمان توسط آنها در مدت بیشتری انجام می شود.

سرم‌ها از ترکیبات مهر و موم کننده مانند وازلین و روغن‌های معدنی و کرم ها اغلب برای جلوگیری از تبخیر آب پوست استفاده می‌شود، سرم ها همچنین حاوی مواد پرکننده، غلیظ کننده و روان کننده کمتری هستند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

دومین تفاوت مهم این است که سرم ها در واقع به دو دلیل می توانند به طور موثرتری روی پوست شما کار کنند. اولاً، چون سرم ها ذرات کوچکتری دارند، در سطح سلولی عمیق تری به پوست نفوذ می کنند. همچنین، از آنجایی که سرم‌ها حاوی ذرات ضخیم «آب‌بندی» هواگیر موجود در کرم ها نیستند، مواد فعال موجود در سرم سریع‌تر به پوست شما نفوذ می‌کنند و می‌توانند مؤثرتر عمل کنند.

سرم برای چه مواردی استفاده می شود؟

سرم های صورت به دلیل غلظت مواد موثره یکی از موثرترین محصولات ضد پیری محسوب می شوند. سرم‌ها که گاهی اوقات به عنوان یک تقویت‌کننده شناخته می‌شوند، نگرانی خاصی از پوست را هدف قرار می‌دهند. دکتر جانت پریستوفسکی، متخصص پوست، توضیح می‌دهد: (غلظت‌های سرم‌ها برای نفوذ سریع‌تر و راحت‌تر از کرم‌ها به پوست صورت می‌گیرد، زیرا با مرطوب‌کننده رقیق نشده‌اند. سرم‌ها ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر را پس از تنها چند هفته استفاده نشان می‌دهند.) او می افزاید: (استفاده از یک سرم روشن کننده به عنوان درمان لکه های قهوه ای ممکن است بهتر از استفاده از کرم های روشن کننده روی کل صورت شما باشد.)

زمان شروع استفاده

شما به 30 سالگی می رسید چرخش سلولی شروع به کند شدن می کند و دفاع آنتی اکسیدانی شما کاهش می یابد. در طول این مدت، شما باید سرم را به صورت روزانه انتخاب کنید.  آنها مانند کپسول آتش نشانی هستند و التهاب ناشی از رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش را خاموش می کنند.

دلایل استفاده از سرم های صورت برای مراقبت از پوست

ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید و کاهش چین و چروک
لایه برداری برای پوستی صاف تر و درخشان تر
برای محو شدن لکه های قهوه ای و رنگدانه
سفت کننده و بهبود بافت پوست
آرام بخش قرمزی و حساسیت
پاکسازی و جلوگیری از لک
آبرسانی عمیق تر پوست

کرم چیست؟

کرم یک اصطلاح فراگیر برای انواع محصولات است از مرطوب کننده معمولی شما گرفته تا کرم های روز و شب. بیشتر این گونه های کرم ها ترکیبی از هیدراتاسیون، مواد مغذی و محافظت در برابر آفتاب را ارائه می دهند. همانطور که دکتر پریستوفسکی توضیح می دهد، “کرم ها مرطوب کننده هایی با ترکیبات کلیدی هستند که خطوط ظریف و چین و چروک ها را صاف می کنند. برخی از کرم ها برای روشن کردن پوست نیز به کار می روند. بر خلاف سرم که به طور بالقوه می تواند پوست شما را خشک یا بیش از حد لایه برداری کند، با توجه به مواد تشکیل دهنده آن. کرم ملایم تر است و می تواند صبح و شب استفاده شود. یکی دیگر از کرم‌هایی که بدون در نظر گرفتن سن برای پوست شما مفید است محافظت از منافذ پوست در برابر نور خورشید در دراز مدت است.

بهترین کرم روشن کننده صورت خارجی

نحوه استفاده

مراقب باشید که کرم یا مرطوب کننده ای را پیدا کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد. اگر مستعد آکنه هستید، باید دوباره بررسی کنید که روغن اضافی اضافه نکنید. همچنین، اگر در حال حاضر با پوست کم آب دست و پنجه نرم می کنید، ازاستفاده  محصولاتی که حاوی عامل خشک کننده هستند خودداری کنید

نحوه استفاده از سرم

نفوذپذیری پوست مرطوب ده برابر بیشتر از پوست خشک است، بنابراین توصیه می کنیم همیشه سرم خود را دو بار در روز، مستقیماً پس از پاکسازی و تونینگ روی پوست خود بمالید.
پس از پاکسازی، سرم خود را باید روی کل صورت، گردن و دکلته بمالید. به آرامی با نوک انگشتان خود فشار دهید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از استفاده از مرطوب کننده جذب پوست شود.
به اندازه یک سکه از سرم را با دو انگشت مالیده و به طور کامل روی پوست ماساژ دهید. سرم بیشتر به معنای سود بیشتر نیست. پوست شما فقط می تواند مقدار معینی را جذب کند و وقتی یک سرم پر از مواد فعال است، به مقادیر زیادی نیاز ندارید.

سرم پوست چیست

استفاده از مرطوب کننده بر روی سرم به قفل شدن مواد فعال ضد پیری و مواد مغذی سرم کمک می کند. اگر مرطوب کننده خود را در یخچال نگهداری می کنید، سردی کرم زمانی که بعد از استفاده از سرم شما استفاده می شود، می تواند خون سطحی را از طریق انقباض مویرگی وارد پوست کند و نفوذ مواد فعال سرم را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *