کانتورینگ یک هنر است و اگر تکنیک‌های آن را به درستی ندانید، احتمالا در حین کار اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد. به لطف بلاگرهای یوتیوب و اینستاگرام، تکنیک‌های آرایش و فرم دادن به صورت، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین ترندهای آرایشی در دهه 2010 شد. این تکنیک‌ها الهام بخش تغییری بزرگ برای داشتن چهره‌های کانتور شده بود. ما در این مقاله که در سایت رولوشن ایران منتشر می‌شود، سعی داریم که روش صحیح و نکات کانتور زدن را به شما آموزش دهیم.

با اینکه خطوط تیره کانتور دیگر ترند نیستند، اما هنوز هم کانتورینگ ابزاری بسیار مفید برای جلوه دادن به چهره است. دیگر در مورد تغییرات خیلی زیاد و عجیب و غریب در فرم صورت صحبت نمی‌کنیم. هدف این است که تغییرات خیلی ظریفی در چهره ایجاد شود. این کار هم با تیره کرده سایه‌های طبیعی و کمی هایلایت کردن نقاطی که به طور طبیعی نور را به خود جذب می‌کنند، قابل انجام است.

چگونه کانتور کنیم؟

روش-صحیح-کانتور-زدن

به گفته بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها، روش صحیح کانتور زدن این است که ابتدا بخش‌هایی که می‌خواهید را تیره کرده و سپس نقطه مقابل کانتور را هایلایت کنید. ترجیح این است که ابتدا صورت کانتور شود. چرا که برای کانتورینگ نیاز است که مواد کانتور به خوبی ترکیب شده و کاملا محو شوند. بنابراین ابتدا کرم پودر بزنید، سپس کانتور، در ادامه رژگونه و در انتها هایلایتر را روی صورت خود بزنید. برای اینکه بدانید چطور باید این کار را بکنید در ادامه نکات و ترفندهای انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم تا یاد بگیرید که چطور باید صورت خود را بدون اینکه حالت غیرطبیعی به خود بگیرد، کانتور کنید.

  • کانتور گونه‌ها

وقتی می‌خواهید گونه‌هایتان را فرم دهید، باید قسمت گود گونه‌ها را کانتور کنید. یعنی براش را از قسمت وسط گوش به سمت گوشه دهان ببرید.

  • چگونه-کانتور-بزنیمسایه انداختن با کانتور

روش دیگر برای پیدا کردن قسمتی از گونه که باید کانتور شود، این است که گونه را به داخل دهان بکشید. سپس با خطوط ملایم تیره، زیر قسمت برجسته گونه را سایه بزنید. فراموش نکنید که کنار خط رویش مو و قسمت بالای گوشه خارجی استخوان ابرو را نیز کانتور نمایید. وقتی می‌خواهید لوازم کانتور بخرید، بهتر است به جای اینکه به دنبال رنگ‌های تیره با ذره‌های براق بگردید، سراغ رنگ‌های برنزه و مات را بگیرید. همچنین به جای رنگ‌های نارنجی گرم از رنگ‌هایی با ته‌رنگ خاکستری استفاده کنید.

  • کانتور لب

مقداری از هایلایتر خود (یا کانسیلری که دو یا سه درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان باشد) را روی قسمت میانی لب بالا و هینطور در مرکز چانه خود بزنید. با استفاده از براش به خوبی آن را ترکیب و محو کنید.

  • فک خود را با کانتور فرم دهید

کانتور را در لبه‌های صورت بزنید، بالای قسمتی که استخوان فک حالت انحنا پیدا می‌کند. سپس خط نازکی از هایلایتر را از چانه به سمت لاله گوش ببرید. به این نکته دقت کنید که خط نازک کانتور درست زیر خط هایلایتر باشد. با کمک یک اسفنج مرطوب، رنگ‌ها را ترکیب و محو نمایید.

  • با کانتور به چشمانتان فرم دهید

برای اینکه چشمانتان درشت‌تر جلوه کنند، به جای اینکه کانتور را روی چین پلک بزنید، آن را کمی بالاتر و روی استخوان ابرو بزنید تا چشمانتان بازتر به نظر برسند.

  • با هایلایتر صورتتان را درخشان کنید

در این مرحله به کمک هایلایتر، انعکاسی از نور را روی بینی خود، استخوان ابروها و روی گونه‌ها بیندازید. البته می‌توانید بین ابروها نیز کمی هایلایتر بزنید.

  • رنگ کانتور را محو کنید

برای اینکه هر خط مشخصی را از روی صورت پاک کنید، محو کردن و ترکیب رنگ‌ها بسیار مهم است. کار خود را از قسمت مرکزی صورت آغاز کرده و به سمت خارجی صورت بروید. برای اینکه کنترل بیشتری روی پخش کردن مواد آرایشی داشته باشید، از یک ابزار (اسفنج یا براش) ملایم و نرم کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *